وکالت فروش ملک

  • پرسیده شده:    دوشنبه 14 فروردین 1402
  • بازدید:   32 نفر

سلام

یکی از دوستان صمیمی به بنده وکالت فروش 6واحد آپارتمانش را داده و بنده 5 واحد تا آخر سال 99 فروختم و پول آنها را به حساب‌های مختلف که خودش تعیین می‌کرد واریز نمودم که اکثرن به افراد نیازمند و خیریه دادیم تا اینکه 20روز پیش بنده خدا به رحمت خدا رفت حال خواهر و برادر ها که فهمیدن دست من مبلغی پول هست می‌گویند به ما بده تا برای مخارج خانه و شرکت مرحومه هزینه کنیم در ضمن آن مرحوم به من گفته بود خواهر برادرها چیزی از این قضیه نفهمند و قرار بود مبلغی به بنده حق الزحمه بدهند
1_حال تکلیف چیست این مبلغ را به آنها بدهم یا منتظرانحصار وراثت بمانم
2_ حق الزحمه بنده چه می‌شود؟
3_ خواهر و برادر ها می‌گویند آپارتمان‌ها چند فروختی و پولش را به چه کسانی داده ای؟ باید به آنها بگویم با توجه به اینکه مرحومه گفته بود کسی نداند؟
ممنون میشم جواب سوالات بنده بفرمایید

1 پاسخ

سه شنبه 15 فروردین 1402

درود بر شما اقدامات شما بسیار خطرناک بود و میتونه سبب بروز مشکلاتی برای شما بشود . ابتدا باید ثابت بشود با ادن مرحومه اقدام به انتقال وجوه برای نیازمندان کردید سپس اثبات بشود رابطه قراردادی میان شما بوده هرچند شفاهی مبنی بر انجام این امور و در نظر داشتن اجرت و... در نهایت اگر این امور اثبات شود میزان دستمزد یا اجرت شما را دادگاه تعیین خواهد کرد. در مجموع اگر مورد اول اثبات نشود ممکن است مسولیت بازگرداندن کل مبالغ متوجه شما شود و ورثه از شما مطالبه کنند . توصیه متشنج نکردن جو و فضا و همکاری با ورثه و توضیح کامل برای ایشان است.