سلام خدمت استادید محترم.
چک طلبکاری دارم در ثامانه ثبت شده.
طرف از من خواسته دو ، سه ماهی براش دست نگه درام و اقدام نکنم.
من هم این کار را کرده ام ولی از قرار معلوم نمیخواهد به موقع پرداخت کند و امروز و فردا میکند.
میخواستم ببینم اگر چنانچه اقدام کنم آیا میتواند درخواست اعسار از پرداخت بدهد و چک را طولانی کند و راهکار اینکه در خواست اعسار ندهد چیست.
ممنون میشم جوابم را بدهید.
2 پاسخ
با سلام پذیرش دعوی اعسار شرایط خاص خود را دارد ،ایا صدور چک در قبال دریافت مال یا وجهی بوده است یا خیر. اگر دین ،تعهدی باشد و مالی از یدهکار شناسایی نشود. امکان صدور حکم اعسار هست ،ولی اگر بدهکار مالی را دریافت کرده باشد مثلا بایت. خرید اتومبیل یا ملکی. چک صادر کرده باشد. اعسار او پذیرفته نیست. مگر اینکه بتواند ثابت کند. دارایی اش. تلف شده است. بحث کسترده تر از این هست.....
30 تیر 1402 - 22:53
درود دادخواست اعسار حق قانونی است و نمیتوان از فردی سلب کرد ولی دادگاه هم به راحتی نمیپذیرد